Integratie met Brokercloud
Via zijn platform Connect faciliteert Keypoint de communicatie tussen de verzekeringsmakelaar en alle andere betrokken partijen: gebouwbeheerder, schadelijder, rentmeester, mede-eigenaar en leveranciers. Concreet worden schadedossiers centraal beheerd en worden ook alle communicaties en relevante documenten op één en dezelfde plaats bewaard. Ook beschikt Keypoint over een uitgebreid netwerk aan vakmannen voor herstellingen. Dit laat makelaars en eindklanten toe om op korte termijn een specialist aan te stellen, waar dit via de reguliere kanalen een stuk langer zou duren.
Het Connect-platform van Keypoint is naadloos geïntegreerd in Brokercloud. De makelaar maakt in Brokercloud een schadedossier aan en kan meteen aanklikken dat de schade in natura hersteld zal worden via Keypoint. “Vanaf dat moment zullen alle statusupdates in Connect automatisch de statusupdates in Brokercloud overschrijven, zodat de makelaar te allen tijde in Brokercloud kan zien hoever de regeling van een dossier gevorderd is”, vertelt Jonathan Goderis, oprichter van Keypoint. “De makelaar moet slechts eenmaal inloggen en alle data slechts eenmaal invoeren.” Bovendien hebben makelaars de mogelijkheid om binnen het overzicht van hun schadedossiers alle dossiers eruit te filteren die via Keypoint afgehandeld worden. de Keypoint-dossiers. Zo krijgt de makelaar een duidelijk overzicht van alle dossiers die doorgespeeld zijn naar Keypoint.
Dankzij het sterke partnership tussen Brokercloud en Keypoint kan de makelaar de doorlooptijd van schadedossier inkorten. “We zorgen ervoor dat de klant snel een bestek van de hersteller ontvangt. Ook het feit dat we erg proactief communiceren, zorgt voor een toegevoegde waarde: makelaar en klant kunnen alle nuttige informatie en documenten in het kader van het dossier gecentraliseerd bekijken. De documenten van leveranciers bijvoorbeeld worden automatisch doorgeduwd naar Brokercloud. Zo worden veel overbodige heen-en-weer-communicaties vermeden en verloopt de schaderegeling erg soepel. Finaal geeft het de makelaar niet alleen de mogelijkheid om efficiënter te werken, maar verhoogt het ook de klantentevredenheid. En dat is toch waar het allemaal om draait.”