Digitale assistent van de makelaar voor herstel in natura

Keypoint geeft makelaars toegang tot het herstel in natura van schadedossiers voor brandverzekeringen. Daartoe beschikt Keypoint over een eigen digitaal platform, Connect, dat perfect geïntegreerd is met Brokercloud. Je leest er hier alles over.

Digitale assistent voor onderhoud aan gebouwen

Keypoint profileert zich als digitale assistent in het kader van schade aan en onderhoud aan gebouwen. Concreet voorziet Keypoint in herstellingen in natura in het kader van de brandverzekeringen van tien verzekeraars. Het bedrijf bestaat intussen vijf jaar, groeit jaar na jaar stevig en koestert de ambitie om het grootste onafhankelijke herstelnetwerk in ons land te worden. Vandaag werken zo’n 1.000 makelaars met Keypoint samen.

Waarom kiezen voor herstel in natura?

  • De klant de makelaar worden helemaal ontzorgd: ze hoeven zich geen zorgen te maken over het vinden van een geschikte vakman, en evenmin over veel zinloze administratie.
  • De klant betaalt geen voorschotten.
  • Bij bepaalde verzekeraars valt de vrijstelling in de brandverzekering weg als de klant kiest voor herstel in natura. Bekijk hier de modaliteiten per verzekeraar.
  • Schades worden sneller en efficiënter geregeld. 
  • Keypoint beschikt over volmachten bij bepaalde verzekeraars, wat het opnieuw eenvoudiger maakt om schadedossiers af te handelen.
  • Er zijn strikte SLA’s afgesproken tussen Keypoint en een aantal verzekeraars, zodat de klant verzekerd is van een snelle service.

Integratie met Brokercloud

Via zijn platform Connect faciliteert Keypoint de communicatie tussen de verzekeringsmakelaar en alle andere betrokken partijen: gebouwbeheerder, schadelijder, rentmeester, mede-eigenaar en leveranciers. Concreet worden schadedossiers centraal beheerd en worden ook alle communicaties en relevante documenten op één en dezelfde plaats bewaard. Ook beschikt Keypoint over een uitgebreid netwerk aan vakmannen voor herstellingen. Dit laat makelaars en eindklanten toe om op korte termijn een specialist aan te stellen, waar dit via de reguliere kanalen een stuk langer zou duren. 

Het Connect-platform van Keypoint is naadloos geïntegreerd in Brokercloud. De makelaar maakt in Brokercloud een schadedossier aan en kan meteen aanklikken dat de schade in natura hersteld zal worden via Keypoint. “Vanaf dat moment zullen alle statusupdates in Connect automatisch de statusupdates in Brokercloud overschrijven, zodat de makelaar te allen tijde in Brokercloud kan zien hoever de regeling van een dossier gevorderd is”, vertelt Jonathan Goderis, oprichter van Keypoint. “De makelaar moet slechts eenmaal inloggen en alle data slechts eenmaal invoeren.” Bovendien hebben makelaars de mogelijkheid om binnen het overzicht van hun schadedossiers alle dossiers eruit te filteren die via Keypoint afgehandeld worden. de Keypoint-dossiers. Zo krijgt de makelaar een duidelijk overzicht van alle dossiers die doorgespeeld zijn naar Keypoint.

Dankzij het sterke partnership tussen Brokercloud en Keypoint kan de makelaar de doorlooptijd van schadedossier inkorten. “We zorgen ervoor dat de klant snel een bestek van de hersteller ontvangt. Ook het feit dat we erg proactief communiceren, zorgt voor een toegevoegde waarde: makelaar en klant kunnen alle nuttige informatie en documenten in het kader van het dossier gecentraliseerd bekijken. De documenten van leveranciers bijvoorbeeld worden automatisch doorgeduwd naar Brokercloud. Zo worden veel overbodige heen-en-weer-communicaties vermeden en verloopt de schaderegeling erg soepel. Finaal geeft het de makelaar niet alleen de mogelijkheid om efficiënter te werken, maar verhoogt het ook de klantentevredenheid. En dat is toch waar het allemaal om draait.”