Brokercloud is ideaal om onze bank- en verzekeringsactiviteiten samen te monitoren.

Brad Geurts, B-Sure

B-Sure is een multi family office met vestigingen in Hasselt en Waregem. Sinds enkele jaren doen ze een beroep op Brokercloud als beheerssoftware. Brad Geurts, Process & investment expert bij B-Sure, vertelt enthousiast over hun ervaringen met Brokercloud.

Alle activiteiten geïntegreerd

“Met B-Sure beschikken we over licenties als bank- en verzekeringsmakelaar. We zijn gespecialiseerd in de opbouw, het beheer en de overdracht van het vermogen van onze klanten. In verzekeringen zijn we dan ook enkel actief in Leven, niet in Varia. Voor ons is het cruciaal dat we over een beheerspakket beschikken dat ons toelaat om, naast onze verzekeringsactiviteiten, ook al onze bank- en beleggingsdiensten te monitoren. Precies doordat we zowel bank- als verzekeringsmakelaar zijn, worden we sowieso genoodzaakt om met de systemen van verschillende banken en verzekeraars te werken. Om de dagelijkse werking niet nog complexer te maken, willen we dan ook absoluut vermijden dat we zelf met aparte beheerspakketten voor bancaire en beleggingsservices enerzijds, en voor verzekeringen anderzijds zouden moeten werken. Daarom hebben we zowat drie jaar geleden voor Brokercloud gekozen: we kunnen er al onze activiteiten perfect in integreren.” 

Welke andere troeven biedt Brokercloud jullie?

Brad Geurts: Net zoals voor heel wat van onze collega’s vinden we het essentieel om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken. De naadloze integratie van Brokercloud met de agenda’s en het e-mailverkeer in Office vinden we dan ook erg handig. Het is binnen Brokercloud perfect mogelijk om de volledig flow die vanuit een e-mail ontstaat verder op te volgen.

Meer algemeen vind ik het erg interessant dat Brokercloud zich heel eenvoudig laat koppelen aan andere platformen. Zo hebben we ook onze telefonie, die via Fonzer verloopt, volledig geïntegreerd in ons beheerspakket. Vandaag gebruiken we myFaro, waarin we 50% aandeelhouder zijn, als front-end. Ook die tool sluit probleemloos aan bij Brokercloud.

Zie je nog bepaalde verbeterpunten?

Brad Geurts: Vanzelfsprekend (lacht). De tijd staat niet stil en aangezien we Brokercloud intensief gebruiken, hebben we nog wel een aantal zaken op onze wishlist staan. 

Zo zouden we graag hebben dat het mogelijk wordt om klanten te filteren op basis van zelf aangemaakte uservelden. Op die manier wordt het bijvoorbeeld mogelijk om een selectie te maken van klanten in functie van info die we zelf toegevoegd hebben, zoals hobby’s. Ook al kan je vandaag meerdere filters binnen Brokercloud met elkaar combineren met het oog op het selecteren van bepaalde klanten, toch vallen die zelf aangemaakte velden daarbuiten. We hebben evenwel begrepen dat Brokercloud hieraan werkt, zodat deze feature binnenkort wel beschikbaar is.

Een andere optie die we graag gerealiseerd willen zien, heeft te maken met videocalls. Je kan in Brokercloud vandaag wel invites voor fysieke meetings sturen, maar niet voor een Teams-call. Aangezien we sinds corona toch veel regelmatiger een beroep doen op video calls, lijkt dit me een evidentie. Het zou ons de nodige tijd besparen. 

Globaal zijn we uiterst tevreden over Brokercloud. Het is een performant pakket dat ons toelaat om de workflow binnen ons volledige team van 15 mensen optimaal te organiseren en op te volgen. We kijken dan ook zeker uit naar bijkomende ontwikkelingen in de toekomst!