Brokercloud helpt ons om uiterst efficiënt te werken.

Anouchka Lenglez, grust

grust, een netwerk van verzekeringsmakelaars, telt vandaag tien kantoren, verspreid over Vlaanderen. Negen van de tien kantoren kozen intussen voor Brokercloud als beheerspakket. Anouchka Lenglez, netwerkmanager bij grust, vertelt waarom Brokercloud voor hen een logische optie was.

grust groeit

“We groeien met grust aan een mooi tempo. Vandaag werken tien kantoren (Temse, Dendermonde, Sint-Niklaas, Brugge, Sint-Gillis-Waas, Houthulst, Ieper, Brasschaat, Hoboken en Mol) onder de grust-vlag en delen ze dezelfde visie. Onze missie bestaat er immers in om mensen levenslang ‘gerust’ te laten zijn. Daar zorgen we voor met advies op maat en de juiste verzekerings- en kredietoplossingen. Elke dag opnieuw zetten we ons beste beentje voor om onze klanten te helpen. En dat doen we natuurlijk het liefst op een zo efficiënt mogelijke manier. Daar helpt Brokercloud ons bij.”

Welke troeven van Brokercloud hebben jullie overstag doen gaan?

Anouchka Lenglez: Die beslissing is niet genomen op basis van één of twee specifieke toepassingen binnen Brokercloud. Het ging ons om het globale pakket. Met de komst van het nieuwe management hadden we meteen een goed gevoel bij Brokercloud.

Maar je hebt toch van meet af aan enkele verwachtingen tegenover je beheerspakket?

Anouchka Lenglez: Vanzelfsprekend! Brokercloud beschikt over een aantal tools die echt een verschil maken vergeleken bij andere beheerspakketten. In de eerste plaats de open architectuur die toelaat om heel snel en eenvoudig te koppelen met andere platformen. We werken bijvoorbeeld ook met Fonzer, MyHarmoney, Sidefish en Captera. Al die toepassingen zijn via Brokercloud perfect geïntegreerd in onze dagelijkse werking.

Daarnaast vinden we het cruciaal dat de data binnen ons beheerspakket te allen tijde en overal voor onze makelaars beschikbaar is. Ongeacht of ze bij een klant op bezoek zijn, in een meeting op kantoor zitten of op vakantie zijn: we vinden het belangrijk dat iedereen steeds toegang heeft tot up-to-date-gegevens. 

Je vertelde dat efficiëntie voor jullie een must is. Hoe verhoogt Brokercloud die bij jullie?

Anouchka Lenglez: Op verschillende manieren. De toegang tot actuele data is ook hiervoor essentieel. Maar verder hebben we in de helikoptermodus van Brokercloud tal van standaardtemplates toegevoegd voor documenten: klanten- en bemiddelingsfiches, opzeggen, mandaten … Maar ook voor e-mails naar klanten: vragen om een review te geven voor ons op Google of sociale media, commerciële acties, ontvangstmelding schade ... Al onze kantoren kunnen deze documenten en mails, die volledig in de look & feel van grust opgesteld zijn, in slechts enkele klikken naar hun klanten sturen. Zo winnen ze heel wat tijd.

De samenwerking tussen Brokercloud en Sidefish biedt ons ook de mogelijkheid om o.a. documenten digitaal te ondertekenen. Op die manier kunnen we de doorlooptijd van dossiers fors inkorten.

Heeft de kostprijs een doorslaggevende rol gespeeld in de keuze voor Brokercloud?

Anouchka Lenglez: Doorslaggevend niet. Zoals ik al zei, gaat het ons vooral om de mogelijkheden die een beheerspakket ons biedt. Maar dat neemt uiteraard niet weg dat het prijskaartje één van de elementen is die je ook in rekening brengt. Dat Brokercloud bij de betere prijszettingen zit op de markt, is dan ook een extra pluspunt.

Waar zie je nog ontwikkelingspotentieel voor Brokercloud?

Anouchka Lenglez: Ik denk dat de campagnetool nog verder uitgebouwd kan worden, zodat die makelaars kan helpen om meer aan cross- en upselling te doen. En ook het klantenportaal kan zeker nog meer ontwikkeld worden.

We nemen het zeker mee. Bedankt voor dit gesprek.