Overstap van Cobra
“Tot enkele maanden terug gebruikten we Cobra als beheerspakket”, steekt Johan Boel van wal. “Maar omdat er door Cobra niet langer support verleend werd, hebben we ervoor gekozen om over te stappen naar een ander pakket. Een performant beheerspakket is nu eenmaal cruciaal voor een efficiënte werking van een makelaarskantoor. De keuze viel op Brokercloud, en dat om meerdere redenen. Zo is het prijskaartje aantrekkelijker dan andere oplossingen, maar dat is lang niet het enige criterium. Ik vind het bijvoorbeeld belangrijk dat we altijd en overal toegang hebben tot onze data. Ben ik bij een klant op bezoek, dan kan ik snel inloggen via de smartphone en een en ander raadplegen. Je bent altijd zeker van up-to-date gegevens, wat erg handig is. Ook een vlotte uitwisseling van informatie met verzekeraars en een gebruiksvriendelijk klantenplatform vind ik belangrijk. Op al die punten scoort Brokercloud goede punten, waardoor we snel overstag gegaan zijn.”
Een andere troef van Brokercloud die Verzekeringen Boel zeker kon appreciëren, is de mogelijkheid om snel en eenvoudig selecties van klanten te maken. “Met slechts enkele muisklikken kunnen we selecties trekken uit onze portefeuille. Ideaal om aan up- of cross-selling te doen en nog meer op totaalklanten te focussen. Bovendien kunnen we ook de klanten van Hypotheek.winkel perfect beheren vanuit Brokercloud.” Voorts werkt Verzekeringen Boel nog met insurtechs samen, zoals WeGroup. Door de geïntegreerde werking kunnen de teamleden van de makelaars de data van WeGroup eenvoudig gebruiken in Brokercloud, en hoeven ze maar één keer in te loggen.